IT Service Management & Security

Algemeen

U weet dat een tevreden klant het succes is van uw ICT beheerorganisatie. Daarvoor moet u het aantal ICT storingen minimaliseren, zorgen dat applicaties blijven aansluiten op de bedrijfsprocessen en goede en realistische afspraken maken over de ICT-dienstverlening. Tevens waakt u over de bedrijfsgegevens van uw klant; Cyberaanvallen, skimming en virusmails kunnen computers platleggen en kwetsbare gegevens in verkeerde handen doen belanden. Het beveiligen van netwerken tegen cybercrime is tegenwoordig een absolute noodzaak.

U wilt dus grip krijgen op uw ICT-organisatie en op uw infrastructuur. Op het managen van mensen, machines én beveiliging. U wilt ervoor zorgen dat beheerafdelingen optimaal samenwerken en dat er tevens de juiste veiligheidsmaatregelen worden genomen.
en dat er tevens de juiste veiligheidsmaatregelen worden genomen.

Tijdens de cursus leert u

  • Hoe u de essentiële IT-beheerprocessen kunt inrichten;
  • Welke security problemen kunnen optreden in een IT-omgeving;
  • Bepalen welke maatregelen er organisatorisch en/of technische genomen moeten worden om het beveiligingsniveau van de infrastructuur te verhogen;
  • Onderzoekvaardigheden in te zetten bij het onderzoeken van de IT-omgeving;
  • Projectmanagement methodes toe te passen bij het inrichten van beveiliging en beheer