Internationaal Ondernemerschap
Algemeen
In het buitenland, vaak net over de grens, liggen veel kansen voor bedrijven om zaken te doen. De potentiële markt voor producten en diensten wordt daarmee enorm vergroot. Maar hoe pak je de kansen die buitenlandse markten bieden?
Na het volgen van deze module
- Heb je u kennis van allerlei praktische zaken met betrekking tot import en export.
- Kun je adviseren over aspecten van de (bedrijfs)cultuur, samenleving en gedragspatronen in landen of regio’s waar het Engels formeel geldt en/of wordt gebruikt.
- Kun je effectieve verkooponderhandelingen voeren in het kader van duurzame klantrelaties in (internationale) business-to-business-omgeving en in business-to-consumer-omgeving.
- Kun je een eigen netwerk opzetten en onderhouden ten behoeve van inkoop en verkoop of dienstverlening.
- Herken je het belang van het samenwerken (eventueel overname, fusie of joint ventures) in een internationale setting.
- Heb je inzicht verkregen in chainmanagement of ketenorganisaties.
- Weet je wat er bij komt kijken bij het opstarten van een nieuw bedrijf met internationale focus
- Beheers je het Engels in een zakelijke omgeving voldoende
Uitgebreid
In de module Internationaal Ondernemerschap komen de vele aspecten om succesvol te ondernemen in het buitenland uitgebreid aan bod. Uiteraard hoort daar een stevige verbreding van de kennis over de Engelse taal bij. Daarnaast worden uw kennis en vaardigheden verdiept bij de inzet van marketinginstrumenten in internationale context. In deze module is ook uitgebreid aandacht voor creativiteit. Juist het “outside the box” denken leidt vaak tot verrassende nieuwe marktkansen in binnen- en buitenland!
Deze module wordt verzorgd door het Instituut voor Marketing Management van de Hanzehogeschool Groningen. De module is een onderdeel van de bacheloropleiding Commerciële Economie in deeltijd